donderdag 14 maart 2013

Panna Cotta Mokka

Hier is een ideaal recept voor een dessert dat je zonder enige stress op voorhand kan maken als er bezoek komt en alweer, doodsimpel (het niveau van deze blog gaat precies nogal omlaag)!



Een winterse variant op een zomers Italiaans dessertje, want het is precies toch nog ver van zomer, jammer genoeg.



Ook hier weinig ingrediënten en nog eens budgetvriendelijk! Niet onbelangrijk bij veel gasten, vind ik toch.



Dit recept speelt zich af aan je fornuis, en is in een wip klaar! Alle bestanddelen één voor één toevoegen aan de room die je aan de kook houdt, en dan in de frigo laten opstijven... Ready!




Voor 4 à 5 glazen panna cotta
15 minuten + opstijven in koelkast
Bron: Libelle Lekker

Ingrediënten

500 ml room
1 tasje sterke koffie
2 blaadjes gelatine (als het kleintjes zijn mag je er 3 nemen)
3 eetlepels poedersuiker

voor de garnering: enkele koffiebonen, maar je kan ook aan de slag met wat verhakte noten, cacao...

Bereiding:

Breng de room aan de kook met de poedersuiker. Week ondertussen de gelatine in lauw water. Eens de gelaten flubby is, mag ze bij de room. Ook de tas koffie mag erbij. Laat nog 5 minuten doorkoken (niet overkoken) en verdeel dan over enkele glaasjes. Laat een nachtje* opstijven in de koelkast.




Ik heb de glaasjes een nachtje kunnen laten staan opstijven, maar als je niet zo veel tijd hebt, vermoed ik dat het in een drietal uurtjes ook moet lukken. Een vriendin zei met dat de diepvries in nood ook werkt, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. Ik heb ook niet zo veel plaats in mijn diepvries...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten