zondag 6 april 2014

Notentaart voor als je geen tijd hebt



Enige tijd geleden maakte ik deze taart al eens, maar vond ik nergens de tijd of de goesting om erover te schrijven. En ik had mijn camera niet bij me op het moment dat de taart klaar was, vandaar het uitstel (ze was lekker, maar om nu 2 dagen achtereen dezelfde taart te maken, kom…). Maar LEKKER! Niet normaal. Vandaag deel ik ze nu eindelijk met jullie, omdat het zonde zou zijn dit heerlijke recept voor mezelf te houden. Ik heb ze opnieuw gemaakt op op een diner niet met lege handen toe te komen, maar wel met een dessert. Schot in de roos!







Trouwens, supersnelle taart, wel niet geweldig gezond. Sorry.

Notentaart
Bereiding: 10 minuten, of korter + 30 minuten baktijd
Bron: Delhaize

Ingrediënten

40 gr boter
1 kruimeldeegbodem uit de winkel
3 eieren
1 flesje esdoorsiroop (190 ml, dus niet zo'n giga biotime fles uit de colruyt)
150 à 200 gr gemengde ongezoute noten (cashew, amandelen, walnoot, pijnboompitten, hazelnoten…)
6 cl verse room

Bereiding
Verwarm je oven voor op 180°C.
Vet een springvorm in en bebloem, leg er de deegbodem in en prik er enkele gaatjes in met je vork.

Weeg alle ingrediënten af. Smelt de boter tot semi-vloeibaar in de microgolf (magnetron voor de Nederlandse lezers). Roer er geleidelijk aan de esdoornsiroop bij. Giet er tenslotte ook de room en de eieren één voor één bij. Alles is ondertussen keihard geschift, niet erg. Kan ook niet anders.
Giet dit mengsel in de springvorm. Verspreid er de notenmengeling over en zet gedurende een klein half uur in de oven.
Eet nog wat lauw of koud op.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten