zondag 19 januari 2014

Gezonde pannenkoeken



Vandaag iets dat past op een zondagmorgen, zo passend zelfs dat ik het nog aan het opeten ben! Ik kon mij nog lang genoeg bedwingen om foto's te maken, maar 't was dus nipt hé jongens.





Ik hou op zondag wel van iets feestelijker als ontbijt, maar omdat ze nog geen gezonde boterkoeken hebben uitgevonden, maak ik dan maar een gezonde versie van pannenkoeken. Je moet er het huis niet voor uit, en veel moeite kost het ook al niet. Ik maak een koffie, tegen dat die op is heb ik ontbijt, en wat voor één!

Het recept is gebaseerd op een mega-blog-buzz, de banaan-ei pannenkoekjes. Google it and be amazed, het was een ware hype. Omdat het wat steviger mocht van mij, heb ik het wat getweaked, en dus bij deze mijn eigen versie:

Gezonde pannenkoekjes

Voor 5 kleine pannenkoekjes, +/- 2 personen

Ingrediënten
1 banaan, rijp/overrijp
2 eieren
3 el havermout
4 el melk (een scheut dus)
een snuifje zout
een snuifje kaneel, naar smaak

Bereiding
Plet de banaan tot een moespapje.  Klop de eieren erdoor, voeg de havermout en melk toe. Doe daar nog wat zout en kaneel bij. Bak in een hete pan met een beetje zonnebloemolie, in schijfjes van ongeveer 10 cm.

Kortste recept ooit, amai! Geen excuses dus, maken!



2 opmerkingen:

  1. Hallo Céline. Mijn vriend en ik zijn dol op deze pannenkoekjes.
    Intussen heb ik het recept al aan verschillende vrienden en kennissen doorgespeeld
    en ook daar wordt er met succes gebakken.
    Bedankt! Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wynn Las Vegas - Dr.MD
    Check for travel deals on Wynn Las Vegas. Resort and Tower Suites, Wynn Tower 거제 출장안마 Suite Salon, and 제천 출장마사지 Encore Tower 과천 출장샵 Suite Salon. 당진 출장샵 Wynn 여주 출장마사지 Tower Suite Salon.

    BeantwoordenVerwijderen