zondag 12 mei 2013

Banaanmuffins





De vorige muffins vond ik zo lekker dat ik voor het volgende recept weer iets met muffins wou doen (ik had ook gewoon nog karnemelk over, en 2 bananen die bruiner waren dan geel). Ik heb gemerkt dat die van mij wel iets te lang gebakken hadden, en iets te heet, want ze plakten aan de muffinpapiertjes. In dit recept heb ik de temperatuur en baktijd dus ietwat aangepast.
Het recept zal waarschijnlijk iets te laat komen voor Moederdag, maar misschien heeft iemand iets van de blog gemaakt voor zijn of haar mama? Ik zelf niet... wij hebben heerlijk ontbeten in het Belfort Stadscafé, een echte aanrader!







Now, for the muffins! Ik heb hier nu 2 bananen in gedaan, maar het gaat ook met maar ééntje. Ik hou wel van een intensere smaak in de muffins, anders blijft het tamelijk neutraal en kan je er weinig mee misdoen. Je mag trouwens de karnemelk niet vervangen door gewone melk, die zorgt voor extra luchtigheid.






Banaanmuffins
Recept aangepast van hier

Bereiding: 15 minuten, baktijd 20 minuten

Ingrediënten

2 bananen, fijngeprakt tot moes
150 ml karnemelk
2 eieren
3 kl baksoda
250 gr bloem
50 gr boter
60 gr suiker
handvol havermout
snuifje zout

Bereiding

Verwarm de oven op 180°C. Zet een muffinblik klaar, bekleed met papieren vormpjes.

Meng de droge ingrediënten: de bloem, suiker, baksoda en zout. Meng daarnaast ook de natte, zijnde de karnemelk, eieren, de boter (na gesmolten te zijn). Maak een kuiltje in de droge kom, en giet de natte ingrediënten er bij. Roer snel om met een houtel lepel of spatel, liefst zo weinig mogelijk toertjes doen in je kom; Doe er nu de bananen en havermout nog bij, en meng om.

Verdeel het deeg over de vormpjes en bak ze gaar in 20 minuten. Laat ze nog even afkoelen nadat je ze uit de oven haalt, en ontvorm dan om verder af te koelen. Klaar! Smakelijk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten