zondag 7 juli 2013

Superverfrissende limonade



Ik ga er niet te veel woorden aan vuilmaken, want zowel ik als gij zou buiten moeten zitten, profiterend van dit heerlijk weertje. En ik ga u rap iets geven om dat weertje een ietsje-pietsie draaglijker te maken: Limonade! Niet uit een mottige fles uit de winkel, maar uit fruitjes en toestanden. Daar komt-ie!




Homemade Lemonade
Voor 1 kan
bereidingstijd: 5 minuten
Ingrediënten:

1 granaatappel
3 limoenen
1 fles spuitwater
ijsblokjes
enkele takjes munt

Bereiding:
Rol de limoenen even met je hand over het werkblad, zo komt er meer sap uit. Snij ze in partjes en doe ik een grote schenkkan. Doe daar ook munt en een hoop ijsblokjes bij. Vervolgens snij je de granaatappel in 2 en pers je hem met één hand uit boven de kan. De andere hand hou je onder de granaatappel, zodat niet die grotere brokken in de kan vallen. De pintjes mogen erin, dat vruchtvlees is niet zo lekker. Hoe meer pitjes, hoe smaakvoller. Let ook op, want ik denk dat dat lelijke plekken maakt, dat mooie rood...
Santé!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten